torsdag 22 mars 2012

Tok såld!

Hela dagen igår kände jag mig som en lite tjej på julafton, jag väntade och längtade på att klockan skulle bli 20.00
Och vilken underbar upplevelse det blev! 
Det började med att instruktören visade grejerna och berättade om trycket i tuben, och att man skulle vara försiktig annars så kunde man få en ventil i skallen som hade 350 kg tryck, lite ängsligt och väldigt försiktigt satt jag på mig utrustningen och det enda som jag tänkte på då var den där ventilen som kunde skjuta skallen av mig..
Vi satte oss på trappan för vidare instruktioner, Malin som också provdök kollade på mig och sa: Vad rolig du ser ut! 
Ja konstigt när jag har ett cyklop som trycker in ansiktet och ett regulat i munnen! 
Med en riktigt tung ryggsäck tog vi oss ut i bassängen och ner på botten.
Det var lite att hålla reda på, men efter ett tag så fick man in känslan och kunde stiga och sjunka med hjälp av andningen!
Vi tog oss ner till 3.8 meter, stillheten och tyngdlösheten var helt otrolig, ja jag är helt såld på detta!
Nu dök vi "bara" i en bassäng och såg inte så mycket mer än hårstrån och damm, men tänk vad häftigt att dyka i öppetvatten och i utlandet, underbart!


Så i september ska jag börja ta dyk cert. och det kommer jag göra på Hällåsen, jag ser verkligen fram emot det.
Då skulle man göra 4 dyk i bassängen och 1 i havet plus teori! 
Gissa om jag är laddad!
Nä, nu ska jag flyta upp till ytan och åka och jobba några timmar!


                                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar