torsdag 6 oktober 2011

Barn är små, men tar stor plats!

Det bästa jag vet är att lägga mig under ett varmt täcke och höra på mina barn när dom sover intill!
Oftast så får dom somna i sina rum, och ALLTID kommer dom över till våran säng i springmarch vid 03 tiden!
Det går bra att ligga 2 vuxna och 2 små barn + en katt i en 160 säng i ca 10 minuter, eller tills virvel vindarna börjar snurra på sig!

Igår somnade hela familjen i vår säng, katten har blivit så smart att hon ligger nedanför sängen tills alla somnat, och hoppar då upp och lägger sig PÅ huvudet, innan blev hon ned kastad i svansen och har nu bytt taktik som är till hennes fördel, tyvärr.

Inatt var det riktigt roligt!
Jag somnade och hade bra med plats i sängen, men jag vaknade efter midnatt av att det var något hårt i min skalle, och att jag inte kunde röra mig.
Det visar sig att jag ligger ute på sängkanten med huvudet på sängbordet, örat bortdomnat, utan kudde och fyra ben på min mage!
Viktor låg skavfötters med mig och Albin lodrätt!
Trött och yrvaken försöker jag lägga barnen tillrätta, men tjoho vad hjälpsamma dom var, det är som att lyfta potatissäckar.
Tankarna snurrar och jag började fundera på att lägga mig på soffan, eller att gå in till deras tomma sängar och lägga mig, men då kom tröttheten/ latheten fram.
MÅSTE jag kliva upp från en varm säng och gå och lägga mig i en kall?
Näää jag tog en kudde och la den på sängbordet och försökte att somna om igen!
När jag vaknade i morse var jag allt annat än pigg !

Jag frågade E hur han sovit och fick till svar att det var längesen han sov så bra som han gjorde inatt...jag är inte bitter ;)

Så nu säger jag go natt och rustar för ett ev. kuddkrig med mina barn och katt inatt!
E skulle inte ens märka det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar