söndag 9 oktober 2011

Intressanta människor!

Det bästa i mitt jobb är att man träffar så otroligt mycket olika människor med olika bakgrunder och förutsättningar!
Alla människor har en ryggsäck och i den finns massor av upplevelser och historia, vissa tragiska och vissa väldigt intressant.
Den här veckan har jag träffat på en människa som har kommit ur ett 30-år långt heroin missbruk, han berättade om den långa vägen och alla problem kring den, men nu att han har varit "ren" i 9 år och inte har en enda tanke på att återvända till träsket.
När jag fick höra hans historia blev jag helt paff, han berättade hur hans vardag präglades och hur dom levde och levde på, det är så långt ifrån min vardag och säkert många andras!

Det är sådana personer som han som man vill ska gå ut till ungdomar och skolor och berätta vad som händer med kroppen och knoppen när man missbrukar, för det ena brukar leda till det andra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar