lördag 15 oktober 2011

Vinter burr.

Idag var det minus grader, burr vad kallt det var!
Att man inte lär sig att det tar minst 5 minuter extra att komma iväg med bilen, man måste ju skrapa rutan, ta bort imman i bilen osv.!
Jag är inte någon vinter människa, det är mycket skönare med värme och sommar då är det bara att sätta på sig shorts, t-shirt, flipfloppen, gå ut.
istället för jobbiga vinterskor och kläder, och alla extra kläder som man måste pylsa på barnen.
Jag invigde min nya Bondelid Vinterjacka idag, den är super skön, först var jag lite skeptisk till Rött, men efter att ha sett att jag bara har svart i Garderoben så känns det bra att jag valde en röd till den köpte jag också en mössa, men den får jag vänta några veckor med..
Jag sa till E igår att jag önskade mig en pyjamas i födelsedags present.
Då kollade han på mig som om jag var från en annan planet, jag fick försvara mig med att jag fryser ju så mycket på nätterna och det skulle även betyda att vi/ han inte skulle behöva elda lika mycket, eftersom att det är jag som är fryslorten här i familjen.
Han kollar på mig ännu mer frågande så säger han, skulle du inte vilja ha en Onepice då??? nää jag vill ha en Pyjamas
.
Så sa han -OK en pyjamas kan du få, men du får INTE sova i den, det är ju riktig pensionärs varning, jag tycker det är bättre med en onepice.
Så nu kommer jag köpa mig en pyjamas från Victoria Secret och använda den VARJE natt som han inte är hemma, men han kommer säkert tycka den e fin ändå!
Så OM han vill så får han väl köpa en sparkdräkt till mig, om han tycker att det är så mycket bättre...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar