måndag 10 oktober 2011

haksläpp!

Idag åkte jag tåg från Gävle till Söderhamn, tröttheten vad påtaglig och efter tågvärden hade tagit 79 kronor av mig så slappnade jag av.
Jag satt i en halvfull vagn mittemot en kvinna som läste en bok, min tanke var att bara vila ögonen dessa 40 minuter som resan tar.
Jag satt upp och sen började jag känna att ögonen blev tyngre och tyngre, sen sov jag.
Jag vaknade av ett ryck halvliggandes, kvinnan mittemot mig måste ha sett vad jag åt till frukost i morse, där satt jag som världens fågelholk, och jag förstår inte varför man måste dregla så när man åker tåg? Det kändes som om hela tåget hade gått förbi och tittat på mig, men hela vagnen hade garanterat gjort det.
Jag börjar se mig omkring vart jag var, om jag hade missat att kliva av i söderhamn? Shit var jag påväg till Huddik??
Jag frågade kvinnan mittemot mig lite yrvaket om vi hade passetat Söderhamn?
Men fick till svars att vi inte hade gjort det!!

Tack och lov!..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar