måndag 17 oktober 2011

Gammalt VS Nytt

Men hur svårt kan det var att köpa en skurmopp?

Herre gud det fanns ju en uppsjö av märken och olika varianter, helst så skulle man även köpa en hink till oxå som kostade 120:-, och det var inte vilken hink som helst, nä en Special just för den moppen, så mopp + hink skulle kosta ca 300:-.
När jag stod på coop och grottade in mig i alla dessa moppars special kvalitéer så blev jag så vrång och tänkte köpta en helt vanlig mopp, en sån som vi hade förut, en för 59 kr och har fungerat jätte bra, plus att jag har en väl använd hink hemma som passar och som är helt gratis.
MEN, när jag var på väg till kassan så träffar jag en kompis som ser att jag har en "gammal" mopp och hon berättar att hon hade köpte en Wileda som var jätte bra!
Happ då gick man på den niten också då, med svansen mellan benen fick jag gå tillbaka till mopphyllan och ta den dyra moppen som var SÅ bra. Jag valde dock bort hinken min gamla heliga fick vara kvar ett tag till, det är ju inte nån skurmaskin jag köpte.

När jag kom hem så invigde jag denna mopp, den gjorde väl inte några underverk, det enda som var plus var att det var som små slippapper ovanpå som hjälpte till att ta bort dom mest ingrodda fläckarna..

Det finns alldeles för mycket att välja på idag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar