fredag 21 oktober 2011


Imorse så skulle vilde Viktor absolut gå ut vid kl 9.
Jag klädde på honom för att sedan ta reda på frukosten.
Då kommer han in och frågar om han får cykla till Lekparken själv, NEJ är mitt svar.
Då börjas det: Jag VILL cykla till lekparken, jag VILL cykla till lekparken. Jag vet ju vart det kommer att leda, han kommer INTE ge sig och vi blir osams.
Men då kommer diplomaten Albin fram till Viktor och reder ut situationen.
-Men mamma om jag följer med honom till lekparken får han cykla då?
-Ja självklart så får han cykla dit med dig.
Så Albin klädde på sig, jag började plocka bort frukosten..DÅ kommer Viktor med en Bobby Car som har varit ute hela förra vintern och hela sommaren, han bär in den i köket och det bara faller smuts från den på mitt ny städade golv..
Jag fick bita ihop och räkna till 10...
Men en bestämd röst säger jag
- Men gå ut med bilen, han bara tittar på mig, och jag tycker att han hånflinar mot mig, stänger dörren och går ut.

Kvar står den där Bobby caren med massor av lera och löv på sig.
Jaja, den får väl stå där tills jag har plockat bort frukosten.
Pojkarna cyklar till lekparken och jag fortsätter hemma.
Sen märker jag hur "någon" har smugit sig in och kört upp en motorväg med grus i vardagsrummet och hallen!
Ännu en gång så fick han sin vilja igenom min lilla envisa kille...



Vi åkte till sjukhuset med Albin idag för att han har haft ont i nacke/ rygg ett tag och jag var livrädd för att reumatismen hade spridit sig, men vi fick ett glädjande besked att den inte hade det...tack gode gud för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar